Een dag uit het leven in het paradijs - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Een dag uit het leven in het paradijs - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Een dag uit het leven in het paradijs

Door: Barry & Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

01 Augustus 2014 | Thailand, Koh Tao

Vanmorgen lekker rustig uitgeslapen tot 09.00 uur. Vervolgens de kids en onszelf aangekleed om snel naar het ontbijt te gaan Het ontbijt begint van 7 tot 10 uur. Dus we hadden nog een goed uurtje om te ontbijten. Een kop koffie, croissant met jam, gebakken eitje met spek, yoghurt met vers fruit gaan er altijd in. De kids eten echt prima. Fabienne vind het altijd leuk als ze het eten zelf kan halen en uitzoeken. Ze loopt er ook zo meerdere keren langs. Na het ontbijt nam Inge de kids mee naar het haventje om te gaan winkelen en boodschappen te halen. Het haventje bevindt zich op 5 minuten afstand van ons resort. Barry had nu mooi de gelegenheid om een uurtje de omgeving te fotograferen. Na het winkelen zijn Inge en de dames gaan zwemmen in het zwembad. Het zwembad bestaat uit 3 grote subtropische zwembaden die elk op een ander niveau liggen omringd door veel groen en grote palmbomen. Als je het zou zien dan geeft je dat het ultieme subtropische gevoel alsof je midden in de jungle zit wat feitelijk ook zo is. Tussen de middag hebben we een tosti gegeten met ham kaas. Fabienne en Froukje vinden dat erg lekker.
Hierna zijn we gaan zwemmen in de zee. We hadden de duikbrillen bij ons want er was gezegd dat je hier heel goed kon snorkelen. Nou en dat was ook zo. Als je het water inging werd geadviseerd om sandalen aan te doen want je was zo boven het koraal waar je heel veel visjes in verschillende kleuren kon zien zwemmen. Barry ging vervolgens met een gemend gevoel de zee in want immers de walvishaai werd ook nog wel eens gespot. Nou deze haai eet alleen maar plankton en laat zich natuurlijk niet zo maar zien en zeker niet op 15 meter afstand van het strand. Maartoch ... Vervolgens gingen de meiden nog even verder met zwemmen en is Barry terug gegaan naar de kamer om een aantal foto's te gaan bewerken. Eenmaal bezig hoorde hij tokay............... Nu was het zo dat er gecko's op het resort rondlopen maar eenmaal de kamer gecontroleerd kon hij niks vinden. Toen de dames terug kwamen van het zwemmen werden er kleine drolletjes gespot in de badkamer. De badkamer is vrij open waardoor er makkelijk beestjes naar binnen kunnen komen. Die avond allemaal snel gedoucht maar niks gezien. We zijn hierna gaan eten in het resort. Heerlijk gegeten trouwens. Rijst met cashewnoten. En fabienne had spaghetti. Na het eten eerst de kids naar bed gebracht en hebben wij de koffers gepakt omdat wij de volgende dag hier weer vertrekken naar Koh Phangan.

Welterusten.