De reis wordt vervolgd naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu De reis wordt vervolgd naar Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

De reis wordt vervolgd naar Koh Samui

Door: Barry & Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

04 Augustus 2014 | Thailand, Ko Samui

Hallo allemaal,

Vanmorgen om 7.30 uur opgestaan. De kids snel aangekleed en lekker ontbeten. De chauffeur stond om 9.30 uur klaar om ons naar de haven te brengen. Wat een vriendelijke mensen in het resort. Ze kwamen ons zelf uitzwaaien toen we weg gingen. De chauffeur haalde zelfs boot tickets voor ons op. De boot had een uur vertraging. Dus we moesten even wachten in de haven. Barry vond dit natuurlijk niet zo erg want de haven was erg fotogeniek. Bij de haven had je namelijk een prachtig uitzicht in de verte op een klein paradijselijk eilandje zoals je ze kent van de films the Blue Lagoon. De camera heeft inmiddels overuren gedraaid en is gemaakt van robuust materiaal. Meerdere malen wanneer Barry bezig is de ultieme strandfoto aan het schieten is ligt Barry plat op de grond en komt er soms best een grote golf water over de camera en de lens. (zie foto hoe het gedaan is met het resulaat) Daar kan deze camera tegen want de body en lens zijn stof en waterdicht. Deze vakantie heeft Bary ook zijn laptop meegenomen en 3 harde schijven zodat hij 's avonds de foto's van de zelfde dag kan bewerken en backups maken zodat de foto's niet verloren kunnen gaan. Om 11.30 uur zaten we in de boot en om 12.00 uur waren we al in de haven van Koh Samui. Het uitzicht op de haven was wederom prachtig. Palmbomen, wit strand en wat bootjes in de verte. Maar waar was toch onze taxi chauffeur. In de haven was het erg druk alleen voor ons geen taxi chauffeur met een bordje "Mr Barry Jansen". Inge heeft haar charmes maar weer gebruikt om een goedkope taxi te regelen die ons naar het resort ging brengen voor 600 bath. Ongeveer 12 euro. Het was wel een hele overgang in de plaats ChaWeng. Het is hier erg druk en toeristisch. Wat ook wel weer fijn is om de bekende ketens te zien zoals McDonalds, Starbucks, Pizzahut, Kentucky etc. en heel veel winkeltjes. Wel gezellig om te zien. Ons resort ligt midden in het centrum. Het bestaat uit allemaal kleine huisjes gelegen in een jungleachtige tuin. Wel heel mooi aangelegd. We zitten midden tussen de palmbomen en de geluiden van de dieren. Op 25 meter van de blauwe zee. Het strand is prachtig. Echt wit zand en heel helder water. Wat ook heel gaaf is om te zien, is dat er elk half uur een vliegtuig heel laag over ons strand heen vliegt. De luchthaven is namelijk op 8 kilometer afstand hiervandaan middags kwam Barry zijn oude vriend Ronald Mc Donald tegen die ons uitnodigde om wat te gaan eten in zijn bekende restaurant. Na het eten wilden we gaan zwemmen, maar kwamen midden in een zware regenbui terecht die niet gelijk over ging na 10 minuten. Het duurde wel een uur. Het zwemmen hebben we even laten schieten en hebben toen gewinkeld en rondgekeken in het plaatsje. 's avonds is het hier heel gezellig. We hebben even een crepe gegeten bij een kraampje. Dit was erg lekker en het koste ook bijna niks. 's Avonds kregen we onverwachts visite van onze de familie mug. Inge heeft blijkbaar lekker bloed want de muggen weten haar telkens te vinden. We hebben bij de receptie nog een extra klamboe gehuurd.

Groet,

Familie Jansen