Aankomst op paradise Island Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Aankomst op paradise Island Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Aankomst op paradise Island Koh Tao

Door: Bary & Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

31 Juli 2014 | Thailand, Koh Tao

Aankomst op paradise Island Koh Tao

Om 09.30 uur zagen we in de verte de haven verschijnen van Koh Tao. Wuivende palmbomen,wit strand, longtail en vissersbootjes kwamen ons tegemoet. Wow wat een paradijs is dit toch. Eenmaal toen de boot had aangemeerd bij de pier was het nog een geregel om alle koffers aan land terug te krijgen. Iedereen wil natuurlijk snel van boord. Je moet je voorstellen dat deze lange pier uit houten vlonders bestond. Niet zoals wij gewend zijn in Nederland. Koh Tao is een klein subtropisch eiland midden in de zee en staat bekend om heel goed te kunnen duiken en snorkelen. In de haven stond een man ons op te wachten om ons naar het resort Sensi Paradise te brengen. Een grote jeep stond voor ons klaar. De koffers werden ingeladen en daarna wij. Onderweg moesten we ons goed vasthouden om er niet te worden uitgeslingerd. Bij aankomst in het resort kregen we eerst een welkomstdrankje. Bij het inchecken van het huisje moesten onze schoenen al weer uit. Overal op het resort behalve het restaurant word je geacht de schoenen uit te doen. 2 mannen liepen al voor ons om de koffers naar ons houten huisje op palen te brengen. Wat een prachtig resort is dit. De omgeving is een subtropische jungle waarin allemaal houten huizen op palen zijn gebouwd. Voor de zee hoeven we maar 30 treden naar onderen en hebben een uitzicht wat werkelijk schitterend is. Verder heeft het resort nog 3 zwembaden die in elkaar overlopen midden in een een subptropische tuin. Het is niet te beschrijven hoe mooi het hier allemaal is. Alleen ging mijn oog volop open toen ik het volgende aan het lezen was in de beschrijving van de informatiemap van het resort:

You might be so lucky to have a Gecko (Gray green spotted Lizard) or a big spider in your bungalow. Please do not be scared. They are your scary looking friends that keep your bungalow free from cockroaches, mosquitos and other unwanted insects.

Het houten huisje ziet er prachtig uit van binnen met 2 kamers en een badkamer van steen. De badkamer bestaat helemaal uit steen en gaas voor de ramen. Je hebt het gevoel of je midden natuur staat te douchen. Vervolgens toch nog maar even het huisje nagelopen of er niet stiekem wat spinnenn zich hadden verstopt. We hebben lekker de hele middag in het zwembad en de zee gezwommen. 's Avonds hebben we nog bij een restaurantje op het strand nasi goreng gegeten.