De eerste dag op het Paradijs - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu De eerste dag op het Paradijs - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

De eerste dag op het Paradijs

Door: Barry en Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Juni 2004 | Indonesië, Bali

Bali, 03 juni 2004
lokale tijd 05:49 pm

Goeiemorgen luitjes,

Wat hebben we heerlijk geslapen. Om 9 uur zaten we aan het ontbijt. Het ontbijt zag er prima verzorgd uit. Verschillende soorten fruit, broodjes, cakejes, en dergelijke. Inge is helemaal in haar sas, het ruikt hier overal naar Wierook. Het is mooi warm weer en ze hebben bruin brood ( heel belangrijk .. !) Na het ontbijt zijn we naar het strand gelopen. Onderweg werden we aangehouden door een jongen die ons gratis 2 lootjes gaf. Het bleek dat wij de hoofdprijs hadden gewonnen. Gelukkig trapten we niet in deze goedkope vorm van time-sharing en zijn doorgelopen. Time sharing zie je heel veel in Kuta om de toeristen naar hun restaurants en hotels te lokken. Het strand was prachtig, alleen Inge kon het toch niet laten om bij een "zielige" oude vrouw 2 armbandjes te kopen. Om 12 uur moesten we bij het hotel weer terug zijn, want Carla onze contactpersoon van Fox zou ons het een en ander over het excursiepakket e.d. gaan vertellen. Inge stelde op een gegeven moment aan haar de vraag: " Wat moet je zien/doen om het echte Bali gevoel te beleven" Zij kwam toen met een topper. Je kunt nu live een crematie bijwonen van een Balinees. Eeeh.
Dit is voor de Balinezen een bijzonder feest. Alleen dit is vrij kostbaar voor een Balinees, zodat op deze manier je als tourist een crematie van ander kunt meefinancieren. Het "geluk" was dat er deze week je als tourist 2 crematies kon bijwonen Barry had hier toch zijn twijfels over. Nee toch maar niet gedaan! Naast het excursiepakket wat we al van te voren hadden geboekt (5dgn), gaan we morgen een mountaincycling toer doen naast de Batur Vulkaan. Het schijnt een mooie tocht te zijn, waar je afdaalt langs kleine wegen, lokale dorpjes en mooie rijstvelden. Zo krijg je een goed zicht van het echte Bali volgens Carla. We gaan het beleven ! Vervolgens hebben we ergens gegeten. We hadden lekkere nasi Goreng met sate en 3 fanta voor maar 4 euro 50. Daar kan geen Snitzelrestaurant Anton tegenop. Na het eten nog even wandelen in het stadje Kuta. Qua verkeer en uitlaatgassen heeft het wel iets weg van Bangkok. In het stadje kun je alles van "merk" kleding tot nephorloges kopen.

Komisch detail: "We zitten nu in een internet cafe, en wat wil nu het geval. Ik kijk naar buiten en zie ik een kist in de lucht" op houten bamnboe stokken,gedragen door enkele mannen. Daarachter loopt een hele groep mensen. Hebben we toch nog iets "gratis" gezien van een life crematie.

We gaan nu nog lekker even zwemmen, en lekker eten.

Groetjes en tot later

Barry en Inge

• 03 Juni 2004 - 10:03

Kenan:

Hoi Barry& Inge,

Mooi dat jullie het prima naar je zin hebt. Dat mag ook wel na zo'n lange reis.
    Succes verder en blijf wat schrijven!
    Zeg Barry wanneer krijgen we ook wat foto's te zien?

• 03 Juni 2004 - 18:40

Willy En Engelien.:

Zo te lezen hebben jullie al een hele indrukwekkende dag gehad.
    hier is alles naar wens
    groetjes pa en ma

• 03 Juni 2004 - 20:21

Bertus En Annie:

hallo Barry en Inge hier een berichtje van ons,wij volgen jullie hier elke dag even op de laptop,groetjes pa en ma

• 04 Juni 2004 - 08:55

Alfred:

VAKANTIEGANGERS het is plezierig te lezen hoe jullie je vakantie doorbrenge zo krijgen wij hier ook een beetje vakantiegevoel.Vertel volgende keer ook iets meer over het weer. P.S. DE Graafschap is weer in de eredivisie. GRoetjes Alfred