The west side story of Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu The west side story of Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

The west side story of Bali

Door: Barry en Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

07 Juni 2004 | Indonesië, Bali

7-6-2004
lokale tijd: 18:26 uur

Hallo allemaal,

Allereerst papa namens Inge en mij nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
Gisteren waren we niet in staat om hier de website bij te werken, vanwege stroomproblemen hier. Dus hier het verslag van gisteren en vandaag

Vanmorgen was het weer vroeg dag voor ons. De wekker ging om 04.15 uur, want om 05.00 uur werden we opgehaald om naar het westen van Bali te gaan samen met Lia en Frans. Ik moet je wel eerlijk bekennen dat we gelukkig niet iedere dag op zulke exotische tijdstippen moeten opstaan, maar vandaag moeten we een groot aantal kilomters maken en de lokale wegen zijn hier erg slecht. Om 7.00 uur kun je hier pas ontbijten bij het hotel, en aangezien we al vroeg uit de veren waren hebben we ontbijt en lunchpakketje voor deze dag opgehaald.

Vervolgens kwam het busje met een engelstalige gids om ons deze dag te begeleiden. We deden om 07.00 uur een lokale markt aan. De lokale bevolking haalt hier het eten voor de komende dagen. Hier kun je ook echt geen tourist vinden. Ik had zelf het idee, dat ik een attractie was want een blanke lange man van 2 mtr zie je daar niet iedere dag. We hadden dus nog niet ontbeten en we hadden best honger, maar bij het aanzien van allerlei soorten rauwe vis, kip en groente hadden we eigenlijk al genoeg ontbeten. Maar om zo tussen de lokale bevolking op zo'n plaatselijke markt te lopen heeft eigenlijk ook wel wat.

Inmiddels was het al licht geworden en vervolgden we onze reis naar een restaurantje waar helemaal niemand te bekennen was. Grappig was wel dat de serveerster de tafels voor bijna wel 100 man aan het dekken was, terwijl alleen wij er waren. Hier snel nog een kop koffie gedronken.

Het eindpunt voor deze dag was het nationale park van het westen van Bali. Om hier te komen moesten we uiteindelijk 4 uur in een klein busje zitten. Onderweg zagen we eigenlijk alleen maar schitterende rijstvelden en palmbomen.

Het verkeer is hier trouwens een grote chaos. Je hebt hier maar een 1 baans weg waarin je voortdurend wordt ingehaald, terwijl er van de andere kant alweer een ander auto, bus of vrachtwagen passeert. Erg link allemaal. Je kunt hier als 17 jarige jongen voor ongeveer 50 euro je rijbewijs kopen. Verkeersregels hoef je hier in dit land niet te kennen. In dit land heerst ook heel echt de mentaliteit van doe maar rustig aan. Kortom perfect toch !

Bij het nationale park hebben we eerst een Jungle tocht gemaakt. We hebben diverse apen en herten gezien die "blaffen". Het was alleen erg warm vandaag en het stikte daar van de muggen. Na de tocht die ongeveer een uur duurde gingen we met busje door naar een haventje. Hier gingen we op een bootje naar een klein eilandje (ongeveer 20 minuten met de

boot). Van te voren kregen we een duikbril, flippers en snorkel mee. Op het eilandje waar wij bijna helemaal alleen waren kon je prachtig snorkelen. Het was net of je meespeelde in de film van Nemo die niet de oceaan in mocht. Ik heb vaak gesnorkeld op vakantie, maar nog nooit heb ik zo'n helder water met zoveel verschillende vissen gezien. Echt prachtig. Na het snorkelen hebben we nog een tempel bezocht waar de lokale bevolking net bezig was met een ceremonie. We moesten hiervoor nog een wikkel rok aan doen om onze benen te bedekken. Vervolgens ging onze reis terug naar het hotel

Na een lange dag waren we om 18.00 uur weer bij het hotel.

------------------------------------------

7-6-2004

Vanmorgen om 07.00 uur opgestaan, ontbeten en om 08.00 uur stond ons busje weer klaar voor onze trip van vandaag

We zijn eerst naar een voorstelling gegaan, waar ze de Barong dans uitvoerden. De Barong staat voor goed en kwaad. Op een toneelstuk achtige wijze via een dans werd deze gesymboleerd. Dit was erg leuk om te zien. Vervolgens hebben we gekeken waar mensen houtsnijwerk maakten, een tempel en een koffie en kruidenplantage bezocht. Verder hebben we gegeten bij een restaurant aan het Bretan meer. Dit was weer erg lekker.

Om 18.00 uur waren we weer terug bij het hotel. Nu gaan we nog even ergens lekker eten.

To be continued !

Los Ballos,

Barry en Inge.

• 07 Juni 2004 - 17:22

Susan En Remco:

ha die vakantiegangers, leuk om zo wat van jullie te horen. Zo te lezen vermaken jullie je prima maar dat hadden wij ook niet anders verwacht. Hier is ook alles rustig we hebben lekker weer dus we zitten lekker in de tuin. Nog een weekje werken en dan gaan wij ook lekker genieten danwel niet op een zonnig eiland maar met onze voeten in een tijltje water in een luie stoel in de achtertuin. Kan ook heel boeiend zijn. We hoeven dan alleen niet om 4:15 op te staan want wij worden niet opgehaald voor een rondrit langs de slingerbeek HA HA HA. Het zou niet voor mij zijn om zo vroeg op te moeten staan, maar aan de andere kant zo zie je nog eens wat van de wereld. Nou we horen wel weer van jullie

Los Winterswijkos

Susan en Remco

• 08 Juni 2004 - 11:20

Herman Padberg:

Barry en Inge, ik lees nu voor het eerst jullie reisverslagen en ben erg onder de indruk. Wat een geweldige indrukken zal dit bij jullie achterlaten.Ik heb al wel eens eerder met mensen gesproken die naar Bali waren geweest en kan me dus een klein beetje inleven in wat jullie daar beleven. Het moet fantastisch zijn. Het is hier vandaag 08-06 ook erg warm trouwens circa 30 graden dus wat dat aan gaat voelen we aardig met jullie mee. Ik hoop dat jullie nog een hele fijne tijd hebben en zie jullie graag gezond weer terug. Nog heel veel plezier.

• 08 Juni 2004 - 16:36

Jordy En Corine:

Hoi Inge en Barry.
    Zo te lezen hebben jullie het er prachtig, heb je bij het nemo strand ook nog de woordjes VAN MIJ gehoord? Wij wensen jullie nog een hele fijne vakantie.
    groetjes Jordy en Corine
    p.s Chico en Charly vinden het leuk om de hele dag naar elkaar te staren.

• 08 Juni 2004 - 18:08

Bertus En Annie:

hallo barry en inge alles goed daar wij hebben al een behoorlijk druk weekend achter de rug en kunnen nu weer bijkomen verder nog een fijne vakantie daar op bali de groeten

• 08 Juni 2004 - 19:43

Peter En Gerrie:

Zo te lezen hebben jullie een schitterende vakantie. Dit is wel heel wat anders als lui in een stoel zitten. Jullie zijn wel vroege vogels. Barry en Inge nog een paar fijne dagen toegewenst. Groetjes van Peter, Gerrie, Koen en Jelmer.

• 09 Juni 2004 - 18:54

Robin En Majella:

hoi barry en inge, kunnen jullie het nog wel volhouden daar zo te lezen wel.Hier in nederland is het om te stikken,vies warm weer.
    p.s barry de vijver heb ik weer alg-vrij gemaakt die nemo's van je waren het zat volgens mij,het huisje van jullie staat er nog prima bij hoor, groetjes