Op Safari met de Olifant - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Op Safari met de Olifant - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Op Safari met de Olifant

Door: Barry & Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

03 Augustus 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vanmorgen om 08 uur ging de wekker. Snel iedereen aankleden en op naar het ontbijt. Het ontbijt was erg lekker en de plek waar we zaten was helemaal over de top. We zaten op het strand te ontbijten vlak voor de heldere zee met uitzicht op een groot luxe jacht met een " glijbaan ". Het ontbijt bestaat uit Verse warme croissants, Weer heel veel vers fruit, yoghurt, musli, pancakes en diverse warme gerechten. Vergeleken met de andere 2 resorts scoort dit hotel het beste met ontbijt en service van het personeel. Iedereen van de bediening wil graag de aandacht van Froukje. Froukje is hier echter niet van gediend. Als ze brandweerman sam op de iphone zit te kijken en de serveerster vraagt haar bijvoorbeeld is het lekker zegt ze eenstemming Neee.. Vervolgens druipt de serveerster weer af en komt de volgende er weer aan. Na het ontbijt pakken we onze spullen voor de safari tocht met de olifant. Om 10.30 uur komt de chauffeur ons ophalen en we stappen de jeep in. We rijden door een mooi bergachtig gebied. Ongeveer 30 minuten rijden. De wegen zijn hier heel goed en pas aangelegd. 10 jaar geleden deed je er bijna een dag over om van de haven naar het resort te komen. Eenmaal aangekomen stonden er 2 olifanten op ons te wachten. De olifanten werden eerst lekker gewassen. Fabienne en Froukje keken hun ogen uit. Ze vonden het in het begin maar eng. Inge ging met Froukje op de olifant zitten en Barry ging met Fabienne. De tocht door een jungle achtig gebied verliep echt wiebelig. De mensen die de olifanten begeleiden deden het heel erg leuk. Ze hebben wel bijna 100 foto's gemaakt. Misschien kwam dat wel omdat ze foto's mochten maken met een heel mooi fototoestel :) Na de rit hebben we ze maar een flinke fooi gegeven. Froukje vond de rit eng. Fabienne in het begin ook. Maar toen ze eenmaal uit het mandje mocht en bovenop de nek van moeder olifant mocht gaan zitten vond ze het prachtig. We vonden het ook erg knap dat Fabienne dat durfde want het was best eng soms. De tocht was echt een succes dus. De chauffeur bracht ons na afloop weer netjes terug naar ons resort. 's middags hebben de meiden gezwommen samen met Inge in de zee en zwembad. Barry ging de rotsen op om mooie foto's te schieten. Aan het eind van de middag zijn we nog even het dorpje in gelopen. Dit is echt een leuk authentiek thais dorpje. De kippen en honden lopen hier rond. Brommers schieten om ons heen. En het staat er vol met offer huisjes. 's avonds hebben we lekker op het strand gegeten. Om 8 uur werd er nog een vuurshow gehouden bij het resort op het strand. Dit was erg leuk om te zien. Op een gegeven moment moesten wij naar binnen rennen omdat er een tropische stortbui kwam. De show werd even stil gelegd. Na afloop de kids naar bed gebracht en zijn nu de koffers aan het pakken omdat we morgen met de boot naar Koh Samui gaan.

Tot morgen.

• 03 Augustus 2014 - 20:47

WILLY En Engelien:

Wat een belevenis en wat hebben jullie al veel gezien je kreeg ons niet op zo,'n olifant laat Barry maar blij zijn dat hij zijn fototoestel nog weer terugkreeg nog veel plezier pa en ma

• 03 Augustus 2014 - 21:54

Minke:

Wat een super mooie en leuke foto's!! Echt een paradijs op aarde daar!!
    Hoogte punt van de vakantie denk ik voor de kinderen op de olifant! Knap van ze!!
    Groetjes!!!

• 03 Augustus 2014 - 21:56

Nova En Tim:

Nova en Tim zijn helemaal enthousiast, ze zien weer de olifanten, super gaaf! Leuk dat Frouke en Fabiene en het zo leuk vonden! Ziet er stoer uit. Veel plezier op Ko Samui, geniet er van, groetjes

• 04 Augustus 2014 - 18:49

Marijke Hijink :

Hallo luitjes, wat een een leuke dingen allemaal, en wat knap niet alleen voor de kinderen, Inge voor jou ook hoor. Nog een fijne vakantie en dat het volgende bestemming net zo mooi mag zijn. Groetjes marijke

• 05 Augustus 2014 - 12:54

Heike :

Ik kan maar 1 ding zeggen: JALOERS!!! Jammer dat het zo ver vliegen is. Veel plezier nog!!