Good morning Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Good morning Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Good morning Bangkok

Door: Barry & Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

29 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Uitslapen was er deze morgen niet bij want Inge had om 7 uur de wekker gezet, want vandaag had Inge een heel programma opgesteld voor ons allemaal (zucht). We hebben eerst heerlijk ontbeten in het hotel. Froukje heeft goed gegeten mede natuurlijk door de hulp van Brandweerman sam en connie. Gelukkig voor ons is de internet verbinding in het restaurant beter. Om 10.30 uur zijn we in een tuktuk gestapt om naar de pier te gaan. Dit was natuurlijk al een compleet avontuur. Met zijn 4en en de buggy en 2 tassen door het verkeer heen schreuren. Soms behoorlijk gevaarlijk. Wil je ergens in Bangkok komen dan is een TukTuk erg handig, goedkoop en avontuurlijk. Eenmaal bij de pier aangekomen konden we in een Longtail boot stappen om naar het Grand Palace te gaan varen. Fabienne en Froukje krijgen een zwemvest om. Dit was voor ons en natuurlijk ook een compleet avontuur. Het ging behoorlijk hard en onderweg zagen ze natuurlijk van alles. Totaal een hele andere wereld voor hun. Huizen op palen, markten en overal eetkraampjes met vis, vlees, groente en heel veel mensen die continue op straat leven. Eenmaal aangekomen bij de haven zijn we naar de Grand Palace gelopen. Dit is het koninklijk paleis van Bangkok en is de toeristische attractie van Bangkok. Je komt niet zomaar het paleis binnen. De armen, schouders en benen moeten bedekt zijn. Barry moest een Sarong (Wikkeldoek) huren voordat Budha het goed vindt. Dit werd ook echt gecontroleerd. Voor ons was het de tweede keer dat wij het paleis zagen maar heeft voor ons nu nog meer indruk gemaakt dan de vorige keer. Het is echt heel mooi. Overal zie je alleen maar gouden tempels. Het was alleen heel erg warm. Fabienne vroeg waarom toch iedereen met een paraplu liep. Dit was natuurlijk voor de zon. Fabienne en Froukje moesten we elke keer water geven. Het blijkt dat Thailand een nieuwe koningin heeft. Bijna iedere thai kijkt verliefd naar Froukje en wil met haar op de foto. Fabienne vindt dit minder leuk en heeft nu te maken met concurrentie. Het is echt niet normaal hoeveel aanspraak Froukje heeft op straat en in het hotel. Froukje wordt er verlegen van. Na deze bezichtiging wilden we graag om wat af te koelen met de boot terug. Nou dit was ook weer een groot avontuur. We hadden nu een andere grote boot. Gelukkig maar want we kwamen midden in tropische stortbui terecht. Dit hebben wij in Winterswijk nog nooit meegemaakt. Op een gegeven moment moesten wij ons allemaal op de boot verspreiden omdat de stuurman anders de weg op het water niet meer kon overzien. We zijn toen ook behoorlijk afgekoeld. Vervolgens om weer terug te komen naar het hotel nemen we nog een tuktuk. Na de tijd hebben de kids nog lekker even kunnen zwemmen en hebben we in hotel van een thais buffet gegeten. Na het eten had Inge nog een idee om naar een avondmarkt te gaan. We stapten weer in een tuktuk die ons naar de Asiatique bracht. Dit is een hele mooie nieuwe markt met de bekende eetketens, kraampjes en aan de rivier met een heel mooi groot reuzenrad. Vervolgens met de taxi terug en de kids naar bed gebracht. Een mooie dag en veel gezien.

Groetjes,
Barry, Inge, Fabienne en Froukje

• 29 Juli 2014 - 20:11

Joke:

wauwwwww wat een begin van de vakantie , leuk te lezen naar alle belevenissen die jullie nu mee maken geniet ervan , wij genieten met jullie mee vanaf het digitaal papier ps super foto,s Gr joke en Wim kijken uit naar het volgende verslag xxx

• 29 Juli 2014 - 20:56

Bertus En Anny:

Wat een mooie en vermoeiende dag en bloedheet natuurlijk, leuk dat froukje zoveel aandacht krijgt , dat beloofd nog wat voor later ha ha. Hier was het benauwd warm met ook flinke buien wij gaan a.s. zaterdag weg weer voorspelling is niet erg posithief, maar we zien wel fijn dat jullie het goed naar de zin hebben allemaal lieve groetjes, en veel plezier. xxxx papa mama.

• 29 Juli 2014 - 22:00

WILLY En Engelien:

Wat een belevenis waren jullie niet misselijk na het bootavontuur? Ik kan me voorstellendat al die aandacht niet hoeft voor frouk ik denk dat ze meer geniet samen met Fabienne in het zwembad hier is alles naar wens met Tina gaat het goed en oma basje knapt ook weer wat op groetjes en nog veel plezier

• 30 Juli 2014 - 14:55

Robin :

mooie verhalen allemaal, met de fotos erbij beleven wij het hier thuis ook net zo mee.
    heel veel plezier nog daar.lekekr genieten
    gr Robin

• 31 Juli 2014 - 21:44

Anja:

hallo buurtjes jullie hebben prachtige foto gemaakt wat ziet het er daar toch mooi uit.
    het is toch heerlijk genieten .
    super heel veel plezier jullie groeten van Anja en hans .

• 01 Augustus 2014 - 16:54

Marianne En Mike:

Ziet er gaaf uit, geweldig!!!! Jullie stralen alle vier, heel veel plezier en wij kijken uit naar het volgende verslag. Groetjes Marianne en Mike

• 01 Augustus 2014 - 17:53

Susan:

Hoi allemaal , wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen . Heb net alle verhalen voor gelezen aan isa en liz ! Zo te lezen genieten jullie op en top! Geniet er maar lekker van samen en tot snel. Groetjes remco , susan ,isa en liz