Aankomst in Chaotisch Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Aankomst in Chaotisch Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Chaotisch Bangkok

Door: Barry en Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

28 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Eindelijk we zijn er na 13 uur vliegen en kan voor ons de reis echt beginnen. Voordat we door de douanecontrole heen zijn moeten we nog de benodigde toeristen visa formulieren invullen. De Thai willen graag weten waar je heen gaat en hoe lang je blijft. Het zorgt voor de nodige vertraging voordat je pas bij de koffers kunt. Nadat we de koffers hebben, gaan we pinnen en lopen we naar niveau 1 van de luchthaven om een taxi te regelen. Een fout lelijk roze taxi busje staat voor ons klaar die ons naar het hotel zal brengen. Hey, zegt Fabienne het klopt dus echt dat de taxi’s hier roze zijn. Het verhaal van Ikke in Thailand kennen ze allebei uit het hoofd. Barry dacht dat hij zelf moest gaan rijden toen de chauffeur de bestuurdersplek open deed, maar ze rijden hier dus links van de weg. Onderweg komen we veel diverse herkenningspunten tegen van onze reis 10 jaar geleden. Fabienne en Froukje keken hun ogen uit als ze naar buiten kijken en roepen regelmatig in koor Budha, Budha want die zie je heel vaak langs de weg. Ook valt het Fabienne op waarom veel mensen mondkapjes op hebben. In Bangkok ruik je de uitlaatgassen. Het verkeer is een complete chaos. Regels kennen ze er niet iedereen rijdt door elkaar heen en snijdt elkaar af. Barry probeert een gezellig praatje te maken met de chauffeur. Dit ging hem niet lukken want hij verstond geen Engels. Ik denk dat Peter Menno hier de blits kan maken met zijn Hyundai I40 want de auto’s die we onderweg tegenkomen zijn Hyunda’s, Toyota ‘s en Honda. Geen enkel degelijk Duits of Amerikaans merkt te vinden op de weg. Eenmaal aangekomen bij het hotel stond een kofferboy voor ons klaar om de koffers uit de auto te halen en naar onze kamer te brengen. Uiteraard wil hij natuurlijk graag een tip. We hebben een mooie grote familiekamer met airco die ook echt nodig is want het is echt te warm. Standaard is iedere kamer voorzien van Internet. Helaas is de verbinding wel heel erg traag waardoor het niet lukt om facetime video connectie te leggen met de familie. Nadat dit alles wilden we maar al te graag een duik nemen in het heerlijke zwembad hier buiten op de 2e etage van het hotel. Na het zwemmen nog een pizza gegeten in het hotel en we lagen allemaal om 21.45 uur in bed. Een mooie tijd om het tijdverschil van 5 uur te overbruggen.
Tot morgen