De reis naar Zuidoost Azie kan beginnen ! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Barry Jansen - WaarBenJij.nu De reis naar Zuidoost Azie kan beginnen ! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

De reis naar Zuidoost Azie kan beginnen !

Door: Barry

Blijf op de hoogte en volg Barry

28 Juli 2014 | Duitsland, Düsseldorf

Vanmorgen zijn we al om 9 uur vroeg vertrokken naar Düsseldorf naar het Airporthotel van der Valk . Daar aangekomen de koffers uitgepakt en de auto in de parkeergarage van het hotel neergezet. Voor deze reis hebben we 2 grote koffers met de kleding van ons allemaal en 2 rugzakken, een fototas natuurlijk en de bugyy. Een beetje norse chagrijnige ober staat ons daar te woord. Na ongeveer een kwartier later staat er een taxi voor ons klaar om ons op te halen en weg te brengen naar het vliegveld. Bij het vliegveld kunnen we het lekker rustig aan doen. We bestellen ons koffie met een donut en de kinderen nemen ook wat te drinken.
Plotseling begint Barry zichzelf af te vragen waar zijn rijbewijs ook al weer was. Een klein herkenbaar paniekmomentje ontstaatn worden alle rugzakken weer binnenste buiten opengetrokken maar geen rijbewijs. Uiteindelijk na wat lichte stress had Barry dit verstopt in de rugzak in het laptop vak. Vervolgens checken we ons in om eindelijk van de koffers af te zijn. De bagagecontrole bij het vliegveld is lichtelijk overdreven. Riem uit, tassen op de band om vervolgens nog een piepje te horen. Barry moest even apart staan. Terwijl de mensen in de rij toekijken hoe hij vervolgens helemaal gescand wordt. Uiteindelijk waren het zijn schoenen die de boosdoeners waren. Vervolgens door de paspoortcontrole om uiteindelijk naar de gates toe te gaan. Aan het einde van de gate nog even een een lekkere piza gescoord. Uiteindelijk mogen we gaan boarden. Na de recente ontwikkelingen van vorige week stappen we met een dubbelgevoel naar binnen.
Binnen in het vliegtuig valt mijn mond open wat een luxe. Wij hebben al in heel wat vliegtuigen gevlogen maar dit slaat toch echt alles. Iedere stoel is voorzien van een eigen televisie scherm met flight entertainment. De stoelen zijn ruim zelfs in de economy klasse kan ik met mijn lange benen goed zitten. Als het vliegtuig eenmaal opgestegen is zetten we voor Fabienne en Froukje Brandweerman sam op. Weliswaar de engelse versie maar dat maakt voor hun niet uit. Na een uur krijgen fabienne en froukje hun eigen kindermenu wat bestaat uit Gehaktballetjes, Tomatensaus, Pasta, Brood, Water, Chips, Toast een candybar en als toetje een vanillepudding met bosbessensaus. Fabiënne heeft er wel zin en begint gelijk te eten. Het ziet er heerlijk uit en denk als dat hun eten is ben ik benieuwd wat de onze is. Froukje heeft geen honger en begint te slapen . Een half uur later krijgen wij ons menu. Een lekkere curry van kip, rijst en een salade, toast met als toetje een lekkere chocoladepudding. Omdat we nog wel zes uur in het vliegtuig moeten zitten zet ik voor mij zelf de film rio 2op. Op deze manier zijn er al weer een paar uur om. Om ongeveer kwart over 10 nederlandse tijd (Dubai is het kwart over twaalf) zijn we geland op de luchthaven van Dubai. Nadat we het vliegtuig uitgestapt zijn krijgen we een klap voor ons hoofd. Het is warm bijna 40 graden buiten. We stappen gauw in de de bus met airco om ons naar de gates te brengen. De luchthaven van Dubai is enorm groot. Het duurt een kleine twintig minuten met de bus die ons moet afzetten voor bij de luchthaven. Had ik eerder nog het idee dat Schiphol een grote luchthaven was dan overtreft Dubai dit toch echt. Binnen een en al luxe met veel grote zaken met de bekende merken Ook hier weer de beruchte bagage en, paspoortcontrole. Ik zie 4 kleine oogjes naast mij en hoop dat we snel kunnen overstappen op het andere vliegtuig zodat mijn meisjes lekker kunnen slapen.
Omdat we nog 2 uurtjes moeten wachten en mijn maag begint te rommelen bestel ik nog even een bigmac menu en een patatje voor de kids. Wij zitten te wachten bij de gates terwijl een man naast ons op de grond ligt te snurken. Grappig om te zien dat een Froukje en Fabienne een slaapmasker hebben opgedaan en proberen om in slaap te vallen. Na ongeveer anderhalf uur mogen we gaan boarden.
Kinderen hebben bij Emiraten voorrang bij het inchecken. Dus wij gaan lekker als een van de eerste personen het vliegtuig in. Stiekem geniet ik als ik de rij voor me zie staan die allemaal nog moet gaan boarden. Eenmaal in het vliegtuig gaan wij allemaal lekker een paar uur slapen voor zover dat mogelijk is in een vliegtuig. Een aantal uren later komt de stewardess met het ontbijt, Na ongeveer in totaal 12,5 tot 13 uur gevlogen te hebben met 3 uur wachten in Dubai landen we om kwart over een in Bangkok airport. We zijn trots op onze meiden die deze prestatie hebben volgehouden.

Groet,
Barry, Inge, Fabienne en Froukje

• 28 Juli 2014 - 14:31

Engelien:

Echt iets voor jullie (paniekmomentje)zeg maar rustig paniek fijn dat het met de kinderen goed is gegaan
    Straks maar lekker gaan slapen dan zijn jullie morgen goed uitgerust groetjes WILLY en engelien

• 28 Juli 2014 - 16:47

Bertus En Annie.:

Wat heerlijk en fijn dat het een fijne reis is geweest dat alles goed is gegaan , behalve dat paniek minuutjes, maar dat komt vaker voor hier is het pikdonker het zal zo wel gaan regenen lieve luitjes geniet van alles groetjes van papa mama. Doei doei.

• 28 Juli 2014 - 20:44

Minke:

Hey buurtjes, fijn dat jullie goed aangekomen zijn en de reis goed verlopen is. Nu kan het echt beginnen! Geniet er van! Groetjes vanuit een regenachtig Winterswijk.

• 28 Juli 2014 - 21:41

Anja:

wij vinden het fijn dat jullie goed zijn aangekomen .
    en dat het met f en f zo goed is gegaan .en nu maar heerlijk genieten .
    groetjes van een kletsnat Winterswijk Anja en hans.

• 29 Juli 2014 - 07:23

Renske:

Lieve fabienne,

Veel plezier en kom snel weer terug

• 31 Juli 2014 - 12:25

Robin En Majella:

Super leuk om jullie reisverslag te lezen!
    Genieten om elke keer weer te lezen wat jullie beleven.
    Heel veel plezier en geniet van deze fantastische reis.
    Groetjes Robin, Majella en de kids.

Tags: Dubai