Een dagje mountain biken op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu Een dagje mountain biken op Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Barry Jansen - WaarBenJij.nu

Een dagje mountain biken op Bali

Door: Barry en Inge

Blijf op de hoogte en volg Barry

04 Juni 2004 | Indonesië, Bali

4-6-2004
lokale tijd: 19:32 uur

Hallo allemaal,

Het is leuk om te weten dat jullie allemaal onze site goed volgen. Vanmorgen zijn we om 06.30 uur opgestaan en hebben snel ontbeten.
De zon was al weer flink aan het branden.

Om 07.30 uur stond er een busje klaar voor onze mountain cycling toer. We hadden deze dag de beschikking over een engelstalige prive gids genaamd Bruce (1.50 mtr groot). Je kunt je voorstellen dat dit een grappig gezicht was naast Barry.

Na een rit van anderhalf uur kwamen we bij een prachtig uitzichtpunt, waarop we zicht hadden op het Bretanmeer en 4 vulkanen. Hier hebben we nogmaals ontbeten. Nadat we een aantal foto's hadden geschoten ging onze rit weer verder de bergen in. Na 15 minuten kwamen we bij ons startpunt voor onze cycling toer. Hier moesten we wachten tot de groep van 26 personen (vooral australiers) compleet was. Ieder groepje van ongeveer 2 a 3 personen had een eigen gids. Bruce gaf uitleg, en regelde voor ons 2 mountain bikes, helm, handschoenen en 2 flesjes water. Eindelijk de tocht kon beginnen. We daalden met flinke snelheid af door allerlei kleine dorpjes, en hele mooie rijstvelden. De mensen die we onderweg tegenkwamen zwaaiden allemaal en begroeten ons met hello. We hadden een beetje het idee dat we aan de tour de france (bali) meededen. Onderweg kwamen we allemaal mensen tegen die aan het werk waren in de groene rijstvelden, en mensen die met etenswaren op het hoofd liepen e.d. Ook hebben we diverse kruiden geroken die hier groeien zoals rozemarijn, peper, gember en koffie. We hebben diverse grote tempels bezocht en een huis waar een balinese famielie woont. De mensen zijn hier erg religieus, ieder huis bevat ook een eigen tempel waarin diverse keren wordt gebeden. Uiteraard geldt dan ook hoe rijker je bent hoe mooier de tempel is bij het huis. Dit was het echte Bali

Na afloop van de tocht die al met al 25 kilometer lang was werden we opgehaald door onze chaffeur, om vervolgens naar Ubud te rijden en daar lekker een bord rijst en noedels te gaan eten. Daarna volgde onze terugreis naar het hotel. We hebben vervolgens nog een frisse duik genomen in het zwembad, want het was behoorlijk warm vandaag. De temperatuur is hier gemiddeld 28 graden. Het is hier heerlijk uit te houden. Nu na het typen van dit bericht weer even de stad in om nog lekker wat te gaan eten.

Morgen hebben we een "shoppping tour" in de plaats Ubud en een dansvoorstelling.

Groetjes Barry en Inge

PS Het is ons helaas nog niet gelukt om foto's te plaatsen, aangezien ze hier de term usb kabel niet kennen. Ik hoop de lokale bevolking ze dat nog bij te brengen gedurende deze vakantie.

• 04 Juni 2004 - 15:32

Joke Koobs:

hallo Inge en Barry.
    ontzettend leuk dat je zo contact houd met het verre holland. veel groetjes Joke en Jan

• 04 Juni 2004 - 21:59

Willy En Engelien.:

het is al laat we komen net van oma met haar gaat het net als anders,,,
    morgenvroeg pakken we de koffers en willen tegen 10 uur 30 in haaksbergen zijn de fles wisky voor de heren staat al klaar
    voor de dames is er ranja.....
    verder wensen wij jullie veel plezier ....
    tot dinsdag
    groetjes pappa en mamma.